Limanlar, rıhtımlar, dok’lar işlevlerine göre farklı yangın yüklerine sahiptirler. Konteyner limanları ile yanıcı, parlayıcı sıvıların depolandığı ve yüklendiği tesisler arasındaki farklılıklar yangın güvenlik çözümlerini doğrudan etkilemektedir.
Ülkemizdeki mevcut yönetmelikler NFPA , (ilave gelecek) gibi uluslararası nitelikteki kurallar kadar belirleyici olmasa dahi tasarım aşamasında firmamızın mühendislik birimi çalışacağımız limandaki tüm gemi-kara tesisleri ilişkisi içinde oluşturulacak senaryolara göre ulusal ve uluslararası kuralları dikkate almaktadır.
Karada yer alan enerji tesisleri ve komşu tesislerin riskleri göz önüne alınarak limanın bütünü için lokasyona göre coğrafi koşullar, yerel yönetimlerin altyapı olanakları römorkaj ve kılavuz hizmetleri bütünü içinde çözümler sağlanmaktadır.
Firmamıza sağlanacak olan ölçekli planlardan ve sahada yapılacak keşiflerden sonra risk gruplarına göre ayrı ayrı manuel ve/veya otomatik yangın algılama ve söndürme sistemleri tasarlanarak malzeme listeleri, teknik şartnameler ve uygulama projeleri yatırımcıya sunulmakta, onayların alınması sonrasında tedarik, imalat, montaj, test ve devreye alma ve sonraki yıllara özgü periyodik bakım ve arızaların giderilmesi mevcut ekiplerimiz kanalıyla yerine getirilmektedir.
Liman içinde yer alan rıhtımlar parmak iskeleler, atık yağı toplama tesisleri, yüzer ve sabit doklar işletmeye ait depolar, sosyal ve idari tesisler, trafo, enerji dağıtımı, gaz dağıtım istasyonu, yağ-yakıt depoları yükleme, boşaltma, mobil veya sabit vinçler işletmeye özgü özel tesisler ayrı risk gruplarına sahip olmaları nedeniyle yürürlükte bulunan ulusal önlemler öncelikle tasarlanmalı ve sonrasında diğer güvenlik önlemleri planlanmalıdır. Buna göre şirketimiz uzmanlarının hazırladığı “ yangın güvenliği ” raporunda bütçe, işin tamamlanma süresi ve öncelikleri özellikle vurgulanmaktadır.